2014

Publikacje (rozdziały w monografiach):

  • Pisanie tożsamości. Sztuka wobec sztucznej inteligencji, w: Ken Feingold. Figury mowy, pod redakcją R. W. Kluszczyńskiego, wydanej w ramach projektu Art+Science Meeting przez Gdańską Galerię Miejską, Gdańsk 2014, s. 76-107.
  • Jak bardzo „wszystko już było”? Od apropriacji w dobie postmodernizmu do post-apropriacji w kulturze cyfrowej, w e-booku Czy wszystko już było? Między repetycją a nowością w sztukach wizualnych, pod red. A. Nowak, D. Dolaty i M. Markowskiego, wyd. e-naukowiec, Lublin 2014, s. 11-19.
  • Beyond the Thumb Culture. Art Criticism in the Era of Social Networking, w dwujęzycznej (język angielski i przekład koreański) książce Art Criticism in a Labyrinth, pod red. zbiorową, Seul 2014, s. 256-287.
  • Aporias of the Networked Culture: Cybercultural Utopias Twenty Years Later, w: Post-Privacy Culture. Gaining Social Power in Cyber-Democracy, pod red. A. Maj, Interdisciplinary Press, Oxford, United Kingdom, 2014, s. 257-272.

Publikacje (artykuły w czasopismach):

Publikacje (inne wydawnictwa – katalogi):

  • Tekst Scanned_Image (2014) by Marcelina Wellmer & Gösta Wellmer w katalogu Unrender #2 Live (Lehrter Siebzehn, Berlin, 2014).

Uczestnictwo w konferencjach, wykładach:

  •  2014-11-14 – wykład Sztuka Internetu – sztuka w Internecie w Śródmiejskim Ośrodku Kultury w Krakowie w ramach cyklu Sztuki oswajanie na zaproszenie Stowarzyszenie Fragile.
  • 2014-09-11 – udział w XLVII Międzynarodowym Kongresie AICA w Seulu, Korea Południowa. Referat w języku angielskim: Beyond the Thumb Culture. Art Criticism in the Era of Social Networking.
  • 2014-06-04 – udział w panelu dyskusyjnym dot. kultury wspólnot internetowych w ramach Projektu Enklawa, Pawilon Nowa Gazownia w Poznaniu.
  • 2014-05-23 – udział w konferencji Znikanie. Jak zaprezentować sens zjawiska, które bezpowrotnie minęło?  w Galerii Bunkier Sztuki w Krakowie.
  • 2014-05-19 – wykład w Academia Electronica (Second Life) poświęcony sztuce postinternetowej.
  • 2014-04-09 – wykład Czy robot może być artystą a maszyna dziełem sztuki? w ramach udziału Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w XVII Poznańskim Festiwalu Nauki i Sztuki.
  • 2014-03-21 – udział w panelu dyskusyjnym Definiowanie sztuki i kultury digitalnej. Różne oblicza sztuki cyfrowej oraz cyberkultury w ramach 6. edycji Festiwalu Sztuki Digitalnej digital_ia.14 w Szczecinie.
  • 2014-02-20 – udział w panelu dyskusyjnym Archeologia jest kopaniem w gruncie rzeczy zorganizowanym przez Koło Naukowe Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w ramach projektu „Piguła Kulturalna”.

Inne:

 

  • Recenzje w języku angielskim dla “AM: Journal of Art and Media Studies” wydawanego przez Belgrade and Faculty of Media and Communication, University Singidunum, Belgrad, Serbia.

Praca na rzecz uczelni (Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu):

  • Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej.
  • Członkostwo w zespole przygotowującym program nowego, teoretycznego kierunku studiów Kuratorstwo i Teorie Sztuki na Wydziale Edukacji Artystycznej (wraz z prof. drem hab. R. Kubickim, dr J. Ryczek i drem M. Bieczyńskim). Kierunek uruchomiono od roku akademickiego 2015/2016.
  • Członkostwo w zespole (wraz z prof. dr hab. R. Rogozińską) przygotowującym konkurs na najlepszą teoretyczną pracę magisterską powstałą na UAP w Poznaniu w latach 2013/2014 oraz 2014/2015. Prace obejmowały: pozyskanie recenzentów zewnętrznych, zestawienie głosów, organizację procesu wyłonienia zwycięzców, redakcję i przygotowanie do druku nagrodzonej pracy, weryfikację regulaminu konkursu w porozumieniu z Radą Wydziału Edukacji Artystycznej.
  • Praca w ramach redakcji „Zeszytów Artystycznych” (wraz z dr J. Ryczek). Przygotowywanie koncepcji numerów, współpraca z korektą, promocja wydawnicza, pisanie recenzji, czynności redakcyjne.